Sebanyak 58 item atau buku ditemukan

B-SPACE 2019

Proceedings of the First Brawijaya International Conference on Social and Political Sciences, BSPACE, 26-28 November, 2019, Malang, East Java, Indonesia

We are delighted to introduce the 2019 Brawijaya International Conference on Social and Political Sciences (B-SPACE). The aim of B-SPACE (Brawijaya International Conference on Social and Political Sciences) is to provide a platform for various stakeholders, varying from professionals, researchers, and academicians from across the world to present their scientific take and research results on social and political matters. The theme of B-SPACE 2019 was “Gender & Digital Society 4.0”. The amount of participants registered on the initial phase was 140. However, BSPACE 2019 cumulatively consisted of 79 scientific papers, presented orally by the respective authors during the two-day-conference. The oral presentation sessions were opened for the public, allowing a productive interaction between the presenters and the audience where knowledge and information were further shared. Aside from the opportunity to present them in front of an audience, the submitted scientific papers are processed to be published in EAI/EUDL proceedings.

Keywords: Music as A Weapon, Asymmetric War, Free West Papua Campaign, Indonesia 1. INTRODUCTION After Indonesian independence from Japan in 1945, the Netherlands continued to try to dominate Indonesia or the Dutch Hindi by carrying out ...

Psikologi Pendidikan Islam

Belajar adalah suatu proses perkembangan pola pikir manusia dari yang tidak tahu menjadi tahu, dari yang kurang baik menjadi baik, dari yang bodoh menjadi pintar atau cerdas. Sehingga makna belajar adalah proses transfer of knowledge. Yaitu memberikan informasi mengenai ilmu pengetahuan. Sehingga beberapa informasi keilmuan diharapkan peserta didik bukan hanya mengasah kecerdasan atau wawasan saja, melainkan kompetensi afektifnya. Kompetensi afektif pada prosesnya perlu adanya bantuan pendampingan dari pendidik hingga pembiasaan. Pembiasaan yang terprogram haruslah direncanakan dan dilaksanakan secara masif. Buku psikologi pendidikan Islam ini hadir sebagai referensi bagi mahasiswa hingga guru. Dalam hal ini adalah guru BK maupun guru mata pelajaran. Dengan pendekatan keislaman, psikologi yang mana tolak ukur dari keilmuan ini adalah tingkah laku manusia, memberikan cita-cita tersendiri bagi pencetak generasi selanjutnya menjadi output yang religious dan berintegritas. Keberadaan guru BK sangat urgen. Alih-alih menjadi sahabat bagi peserta didik, di tangan guru BK dan kerjasama dari guru mata pelajaran lainnya memberikan harapan bagi peserta didik agar sekolah dapat menjadi menyenangkan dan tempat yang nyaman dalam menangani kesulitan belajar dan permasalahan dalam pendidikan itu sendiri.

Pembiasaan yang terprogram haruslah direncanakan dan dilaksanakan secara masif. Buku psikologi pendidikan Islam ini hadir sebagai referensi bagi mahasiswa hingga guru. Dalam hal ini adalah guru BK maupun guru mata pelajaran.

Studi Islam Kontemporer Perspektif Insider Outsider

Metodologi studi Islam tampaknya mengalami pergeseran yang cukup signifikan, khususnya pada sekitar paruh abad ke-20. Penyebabnya ialah fakta bahwa Islam dikaji oleh muslim (insider) atau nonmuslim (outsider), khususnya orientalis, yang sedikit banyak dipengaruhi secara sosiologis oleh cara pandang, dan pengalaman manusia Barat, serta secara saintifik oleh perkembangan metodologi penelitian dalam ilmu-ilmu sosial di Barat. Metodologi orientalis tersebut secara perlahan memengaruhi metodologi studi Islam. Hal ini karena timbulnya kecenderungan di kalangan cendekiawan muslim untuk belajar kepada orientalis di Barat, atau membanjirnya buku-buku orientalis sebagai alternatif bacaan cendekiawan muslim. Dalam situasi seperti ini, studi Islam dengan pendekatan tradisional sudah tercampur, bahkan tersaingi oleh pendekatan orientalis. Untuk mengatasi persoalan tersebut maka buku ini hadir. Kajian dalam buku ini mencoba melakukan “pemetaan” terhadap studi Islam yang dilakukan oleh muslim (insider) atau nonmuslim (outsider). Sehingga, pembaca dapat melihat secara jernih, atau setidaknya mampu memilah dari kajian keduanya yang kiranya paling objektif dalam pengkajian Islam. Selamat membaca!

Penulisan. Maqâshid. al-Syarî'ah. Karya besar Jasser Auda yang berjudul Maqâshid al-Syari'ah as Philosophy of ... Globalisasi memberikan cara pandang baru dan tantangan-tantangan kontemporer yang harus dihadapi oleh sejarah umat Islam.

Theories of Distinction

Redescribing the Descriptions of Modernity

The essays in this volume formulate what is considered to be the preconditions for an adequate theory of modern society. The volume starts with an examination of the modern European philosophical and scientific tradition notably the phenomenology of Edmund Husserl.

The essays in this volume formulate what is considered to be the preconditions for an adequate theory of modern society.

Landscape Theories

A Brief Introduction

In the past decades, the discussion about theoretical approaches to the topic of 'landscape' has increased. This book presents the currently discussed theoretical approaches to landscape and shows its potentials and limits. The theoretical approaches are discussed on the basis of current questions, such as socialisation and the hybridisation of landscape, and combined with empirical results. This is followed by a discussion of the landscape policy operationalisation of theoretical considerations and empirical findings.

In the past decades, the discussion about theoretical approaches to the topic of 'landscape' has increased. This book presents the currently discussed theoretical approaches to landscape and shows its potentials and limits.

Social Theories of Risk and Uncertainty

An Introduction

Written by leading experts in the field, Social Theories of Risk and Uncertainty is an introduction to mainstream theorizing on risk and uncertainty in sociology. Provides an overview of the historical developments and conceptual aspects of risk Identifies why theorizing on risk is necessary and highlights specific sociological contributions to this field of research Explores key topics including risk society and reflexive modernization, culture and risk, governmentality and risk, systems theory and risk, and edgework and voluntary risk taking Offers a comprehensive look at the promises, pitfalls, and perspectives of risk theorizing

This volume is an excellent resource that offers a clear understanding of risk from a social science perspective and establishes the basis for further theorizing and future research.